Prosjekt 8

april 20, 2017

Hamar media

Vi fikk i oppgave å designe et kontor for Hamar Media. Dette var da et renoveringsprosjekt. Vi skulle da gjennom denne oppgaven først til kunden å ta mål av hele lokalet. Når vi hadde målt opp, var det tide for å finne ut løsninger til lokalet, som potensielle bedrifter i fremtiden ville like.
Vi måtte være flinke til å ta hensyn til kontor, funksjon, belysning, farger og helhet. Kunden ville ha gode arbeidsplasser i et åpent landskap og felles oppbevaring. Et stillerom for 1-2 personer var også et ønske. Alle vegger kunne rives, og sette på nye. Kjøkkenet er det eneste som beholdes, samt gulvet.
Vi var hos Rom For Flere samme dag som oppmålingen, og har da besluttet å bruke mesteparten av møblene fra dem.

 Jeg valgte å rive alle vegger til kontor rommene, og gjøre stillerommet smalere. Dette gir det åpne landskapet mer plass til arbeidsarealet.
Kjøkkenet/møterommet har jeg beholdt som det var. Jeg valgte dette for å gi god plass til et spesiallaget bord med plass til 8-10 personer.
Veggene er malt i fargen 8470 SMOOTH WHITE av Jotun. Dette er en varmhvit tone. Denne fargen gir mer lys, men samtidig gir et varmt miljø, samt passer godt sammen med kontrastfargene ellers i lokalet.
Veggen rundt ventilasjonsanlegget er malt i 5180 OSLO, en dyp gråblå tone. Denne fargen kommer også igjen på møterommet. Denne fargen gir en god dybde i lokalet. Den gir farge, ute å bli masete.
På stillerommet er det malt med fargen 2024 SENSES. En dus pudderrosa tone. Dette gir også en god kontrast til Oslo, men gir fortsatt et rolig miljø.
Veggen ut mot arbeidslokalet fra både stillerommet og møterommet er glass vegger med skyvedører. Disse veggene får også en remse B1000mm i plastfolie som ser ut som frostet glass som går gjennom hele veggen. Dette gir god avskjerming fra resten av lokalet.
Veggen mot lageret har jeg satt opp 300x600mm plater med kork. Dette gir også en god kontrast, samt gir mulighet til å henge opp huskelapper etc.

Arbeidsarealet har fått plass til 12 arbeidsplasser. Disse pultene er fra Actiu og har hev/senk funksjon som gir en mulighet til å kunne både stå- og sitte med arbeid.
Arbeidsstolene er fra Viltra. Disse er i twill i fargen 02 Cognac, en brun farge.
Jeg har også fått plass til et lite venteareal like ved inngangen. Her står det en sofa fra Godot. Her er det også satt inn et lite bord i hvitt.
Oppbevaringen er fra Montana. Her er det satt opp smale skap på hjul på siden av pultene, samt en lang skjenk med skyvedører ved stillerommet.
Belysningen i arbeidsarealet er lysrørarmaturer hengende fra taket, samt smale arbeids lamper på pultene.

På stillerommet valgte jeg å holde meg til de duse fargene. Det er satt inn to godstoler fra Softline og er i fargen Divida 613, også en dus pudderrosa farge. Disse stolene er i 100% ull. Denne fargen går i fin flyt sammen med veggene. Her er også det samme bordet som på ventearealet, bare i sort.
Belysningen på stillerommet består av en takpendel i gull.


På møterommet/kjøkkenet er det satt inn et spesialtilpasset bord fra Svenheim. Dette bordet er formet som et «hjerte» med avrundede kanter. Dette er for å gi mulighet for å kunne se alle rundt bordet. Dette vil kunne gi god kommunikasjon mellom ansatte i den kommende bedriften.
Belysningen for møterommet/kjøkkenet består av en takpendel i sølv og hvit.

Alt av solavskjerming består av lamellgardiner i hvit.


Jeg synes denne oppgaven har vært morsom.
I og med at jeg har sengeliggende i en uke, har indikert i at jeg ikke fikk den akkurat hvordan jeg hadde ønsket. Jeg er fortsatt greit fornøyd, men vet, med mer tid, at jeg kunne gjort den bedre.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære innlegg